Skip to content Skip to footer

Seminarium metodyczno-naukowe w UWM

„Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”

Na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie odbyło się seminarium metodyczno – naukowe „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” zorganizowane przez IBE PIB – Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Kuratorium Oświaty w Olsztynie.
Podczas seminarium uczestnicy wysłuchali następujących wykładów :
– Jak oceniać, żeby skutecznie uczyć i motywować?‬ – dr Tomasz Gajderowicz
– Ocenianie z perspektywy psychologii edukacyjne‬j – dr Piotr Rycielski
– Ocenianie dla rozwoju-od założeń do skutecznej praktyki – Ewa Nosowicz
– Wsparcie nauczycieli w zakresie oceniania dla rozwoju‬ – Magda Dadura, Katarzyna Mykowska
Seminaria mają na celu przekazanie informacji nt.założeń i praktyki oceniania wspierającego uczenie się oraz rozwój uczniów i uczennic, ujęcia tematyki oceniania z perspektywy psychologii edukacyjnej, a także kluczowych dla szkoły wyzwań w tym obszarze. 
Po wykładach odbył się panel „Jak skutecznie oceniać dla rozwoju?” z udziałem:
– Jolanta Skrzypczyńska Warmińsko- Mazurska Kurator Oświaty
– Grzegorz Kryger Pomorski Kurator Oświaty
– Grażyna Dziedzic Kujawsko-Pomorska Kurator Oświaty
– Maria Iwona Łapińska dyrektor Szkoły Podstawowej nr 34 im. Józefa Malewskiego w Olsztynie
– Jolanta Okuniewska nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Olsztynie
– Katarzyna Pietrzyk doradca metodyczny Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie, nauczyciel Szkoły Podstawowej w Tylkowie
Seminarium oraz panel prowadziła Aleksandra Rodziewicz – ekspertka IBE.
Obecnie w Ministerstwo Edukacji Narodowej trwają pracę nad nowymi rozwiązaniami w edukacji i reformą, której początek przewidziany jest na rok 2026. Nad projektowaniem zmian pracują eksperci, nauczyciele oraz specjaliści. Praktycy. Rozmowy toczą się również z uczniami w całej Polsce w ramach projektu „Okrągły stół uczniowski”. Wszystko po to, aby jak najlepiej zaprojektować i zmienić polską szkołę w każdym obszarze jej funkcjonowania.